تاثیرات فارسی 1

مرداک از غول های رسانه ای جهان که صاحب صد ها رسانه در قالب های گوناگون چون شبکه های تلویزیونی، مطبوعاتو... می باشد به دنبال تاثیر و نفوذ در افکار عمومی جهان در راستای اهداف امپریالیستی صهیونیست می باشد. وی با تاسیس شبکه فارسی وان  دری جدید در جبهه جنگ نرم بر روی کشورهای فارسی زبان از جمله ایرانیان گشود.

اما با اینکه مسئولین سیما این شبکه را تهدیدی نمی دانند اما اکنون شاهد  شیوع فرهنگ های ترویج شده توسط این شبکه که از قبل نیز این نیز شاهد بودیم هستیم.

نمونه ای از این تاثیر گذاری را می توان در مطلبی از سایت جهان نیوز که در نقدی به جشنواره فیلم فجر نوشته شده، مشاهده کرد.

بنابر این گزارش در این میان،تولید و نمایش فیلم "پرتقال خونی" در جشنواره فجر 29 که با کپی برداری از سریالهای مبتذل فارسی 1 تولید شده،نه تنها باعث تاسف است بلکه نمایش این فیلم در جشنواره به نوعی اقدامی محیرالعقول است!

فیلم روایت داستان مهندس ثروتمند و میانسالی به نام والا (فریبرز عرب نیا) است كه در آستانه جدایی از همسرش (ویشكا آسایش) كه یك فرزند دختر هم دارد، می‌باشد. در این بین دختر جوانی به نام ترمه (نیوشا ضیغمی)برای طراحی دكور دفتر كارش می‌آید و رفته رفته این آشنایی به شكل‌گیری رابطه‌ای عاشقانه می‌انجامد. والا كه زخم خورده از زندگی مشترك است با احتیاط و كمی بدبینانه در این رابطه پیش می‌رود تا اینكه شخصی به نام سیاوش (حامد بهداد) قدم در زندگی ترمه می‌گذارد و...

این فیلم شباهت زیادی به سریال‌های شبكه فارسی وان رابرت مرداك یهودی در ترویج مثلث عشقی دارد و تمام افراد در این فیلم خائن و خیانتكارند. مادر (آهو خردمند) كه به نظر می‌رسد مثبت‌ترین نقش را دارد بخاطر رفتاری كه شوهرش با او داشته نسبت به تمام مردان بدبین است! و به دختر می گوید مرد می خواهد به عنوان عروسك از تو استفاده كند.

به تازگی در برخی از مدارس دخترانه یکی از شهرهای استانهای غربی کشور سی دی هایی حاوی سریالهای فارسی وان به صورت گسترده توزیع شده است.

همسر مرد میان سال(ویشكا آسایش) كه هنوز از او جدا نشده و در عین حال متهم به ارتباط با نیازی وكیل خانواده است! حامد بهداد جوان پایین‌شهری كه در ابتدا فقط به خاطر پول نقش یك عاشق را برای مرد میانسال بازی می‌كند و البته بعد عاشق می‌شود! دختر(نیوشا ضیغمی) كه از یك طرف عاشق مرد میانسال است و می‌گوید نامزد دارم اما با پسر جوان (حامد بهداد)دیگر به كافی‌شاپ می‌رود و یا در ویلایی كه پسر در كیش آماده كرده اسكان می‌گزیند و فقط در اوایل رابطه‌اش با این پسر می‌گوید احساس گناه می‌كنم اما در پایان فیلم می‌گوید دیگر احساس گناه نمی‌كند!!! همه و همه مثل فیلم‌های ماهواره‌ای فارسی وان توام با خیانت به خانواده است! آیا این ترسیم درستی از جامعه ایران است؟

اما با گذر از فضای داخل رسانه می توان اثراتی از تلاش فارسی وان برای نفوذ در میان جامعه ایرانی و تاثیر تهاجم فرهنگی خود مشاهده کرد.

 به تازگی در برخی از مدارس دخترانه یکی از شهرهای استانهای غربی کشور سی دی هایی حاوی سریالهای فارسی وان به صورت گسترده توزیع شده است.

نمایش فیلم "پرتقال خونی" در جشنواره فجر 29 که با کپی برداری از سریالهای مبتذل فارسی 1 تولید شده،نه تنها باعث تاسف است بلکه نمایش این فیلم در جشنواره به نوعی اقدامی محیرالعقول است

که این اقدام در راستای ایجاد فساد عقیدتی و اخلاقی و گسترش آن در بین دختران و پسران دانش آموز است.

این گزارش می افزاید : مدتی است که شبکه فارسی وان میهمان ناخوانده خانواده های ایرانی است، آسیب های برنامه های این شبکه که به مراتب بدتر از شبکه های معاند و مخالف نظام است، پایه های زندگی و کانون خانواده ایرانی را هدف گرفته است.

با نگاهی از منظر مطالعات فرهنگی می توان اینطور بیان کرد که محتوای متون سریال های فارسی وان در پی القاء یک ایدئولوژی به مخاطبان ایرانی است ، ایدئولوژی که در مدت زمانی نه چندان طولانی قادر است دودمان خانواده ایرانی را بر باد دهد.محتوای سریال ‌های این کانال مخرب ماهواره ‌ای بنیان خانواده را هدف قرار داده است به طوری که در سریال های آن نشان می دهد، فردی موفق، زیبا، جسور، باهوش، در عین حال که خانواده دارد، با دیگران هم ارتباط نامتعارف برقرار می ‌کند و از زندگی خود نیز لذت می برد که این امر می‌ تواند آثار زیانباری را برای خانواده‌ های ایرانی به دنبال داشته باشد

هم چنان که می بینیم رسانه های چون فارسی وان  در حال فعالیت در جبهه جنگ نرم هستند  این ما هستیم که باید  تلاش خود را مضاعف کنیم تا بتوانیم علاوه بر دفع تهاجمات آنان به اشاعه و ترویج ارزش های خود در درون و برون مرزهای خود بپردازیم

منبع : تبیان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : یک شنبه 5 / 12 / 1389برچسب:,
ارسال توسط مجید1400
آخرین مطالب