دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر كشور با رهبر انقلاب

 

دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر كشور با رهبر انقلاب

مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران به بركت همت‌های بلند، ایمان‌های قوی و انسان‌های با اخلاص، قله‌های سعادت و پیشرفت را یكی پس از دیگری فتح خواهد كرد.


بیداری كنونی، عمق حركت عظیم ملت ایران است و اگر بخواهیم این حركت با همین شتاب و قدرت ادامه پیدا كند، باید ضمن شكوفا كردن استعدادها و تربیت انسان‌های مقاوم، ایمان، بصیرت، آگاهی و دانش را تقویت و اتحاد و انسجام را مستحكم تر كنیم.


این حركت بیداری قطعاً تا قلب اروپا پیش خواهد رفت و ملت‌های اروپا بر ضد سیاستمداران و زمامداران خود كه آنها را تسلیم محض سیاست‌های فرهنگی و اقتصادی امریكا و صیهونیست‌ها كرده‌اند، به‌پا خواهند خاست.


http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifدانلود کلیپ تصویری /این حركت قطعاً تا قلب اروپا پیش خواهد رفت و  هم خوانی گروه سرود

قسمت هایی از سخنان مقام معظم رهبری در ادامه...


دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر كشور با رهبر انقلاب

دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر كشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از معلمان از سراسر كشور، مهمترین وظیفه آموزش و پرورش را تربیت انسان‌هایی در طراز نظام جمهوری اسلامی و حركت عظیم ملت ایران، دانستند و تأكید كردند: بر همین اساس آموزش و پرورش نیازمند تحول بر مبنای یك الگوی مستقل و پیشرفته ایرانی اسلامی است كه پرورش انسان‌هایی مؤمن، متوكل، شریف، شجاع، مبتكر، صبور، امیدوار به آینده و دارای اخلاق نیك و قدرت خطرپذیری برای ورود به میدان‌های جدید، نتیجه آن باشد.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم، شهید مطهری را انسانی برجسته، بصیر و همراه با احساس درد توصیف كردند و افزودند: این انسان بزرگ با چنین ویژگی‌هایی منشأ بركات فراوانی در عرصه علم و فرهنگ و تعلیم و تربیت شد و در نهایت هم خداوند متعال پاداش او را با شهادت داد و او را زنده نگه داشت.
ایشان در تبیین نقش و جایگاه معلم خاطرنشان كردند: معلم انسانی است كه آینده كشور و تربیت انسان‌های بزرگ و مجاهدان راه حق و افرادی كه كشور را اداره خواهند كرد، به دست او است، بنابراین، همه آحاد ملت باید قدر و اهمیت معلم را بدانند و حرمت معلم را پاس بدارند، ضمن آنكه رسانه‌ها و مسئولان نیز نقش بسزایی در شناساندن جایگاه واقعی معلم دارند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به موضوع تحول در آموزش و پرورش، در بیان علت نیازمندی به این تحول افزودند: از آنجایی‌كه نظام كنونی آموزش و پرورش وارداتی است و در آن، نیازها، اقتضائات و فرهنگ ملت ایران در نظر گرفته نشده است، بنابراین آموزش و پرورش نیازمند تحول است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: لازمه این تحول یك الگوی مستقل و پیشرفته ایرانی اسلامی است كه هدف این الگو نیز باید تربیت انسان‌هایی در طراز نظام جمهوری اسلامی باشد.

ایشان خاطرنشان كردند: اگر جمهوری اسلامی ایران می خواهد پرچم اسلام را در دست بگیرد و دنیا و آخرت خود را آباد كند و یاری رسان، شاهد و مبشر برای ملت‌های دیگر باشد، باید انسان‌هایی مؤمن، متوكل، شریف، مبتكر، شجاع، حلیم، دارای استعدادهای جوشان، و قدرت خطرپذیری بالا، تربیت كند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: لازمه تربیت چنین انسان‌هایی، عمل براساس دستورات اسلام و معارف قرآن است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر لزوم مشخص بودن جهت‌گیری در ایجاد تحول در آموزش و پرورش، خاطرنشان كردند: داشتن نگاه كلان و طرح جامع و همچنین لحاظ كردن محوریت معلم، از شروط مهم ایجاد تحول است.
ایشان افزودند: هر مقدار كه در آموزش و پرورش و ایجاد تحول در آن، سرمایه‌گذاری شود، قطعاً ارزش بازده آن به مراتب بیشتر از سرمایه‌گذاری انجام شده خواهد بود، و همه باید با چنین دیدی به آموزش و پرورش نگاه كنند.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری كار عظیم و كم نظیر ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره)، در طول تاریخ، خاطرنشان كردند: كشور ایران، نیازمند آموزش و پرورشی در شأن چنین ملتی است.


http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1390/1390021413322f42b.jpg

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین ابعاد حركت عظیم ملت ایران افزودند: در شرایطی كه عوامل زور و قدرت در دنیا، همه توان و امكانات خود را بر ضد ارزش‌های اسلامی و انسانی بكار گرفته بودند، ملت ایران، غریبانه برای احیای این ارزشها قیام كرد و غریبانه این راه دشوار را پیمود و اكنون به پیروزی‌ها و پیشرفت‌های بزرگی دست یافته است.
ایشان حركت بیداری كنونی در غرب آسیا و شمال افریقا را امتداد حركت عظیم ملت ایران خواندند و تأكید كردند: این حركت بیداری قطعاً تا قلب اروپا پیش خواهد رفت و ملت‌های اروپا بر ضد سیاستمداران و زمامداران خود كه آنها را تسلیم محض سیاست‌های فرهنگی و اقتصادی امریكا و صیهونیست‌ها كرده‌اند، به‌پا خواهند خاست.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه این بیداری در اروپا حتمی است، خاطرنشان كردند: بیداری كنونی، عمق حركت عظیم ملت ایران است و اگر بخواهیم این حركت با همین شتاب و قدرت ادامه پیدا كند، باید ضمن شكوفا كردن استعدادها و تربیت انسان‌های مقاوم، ایمان، بصیرت، آگاهی و دانش را تقویت و اتحاد و انسجام را مستحكم تر كنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان تأكید كردند: مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران به بركت همت‌های بلند، ایمان‌های قوی و انسان‌های با اخلاص، قله‌های سعادت و پیشرفت را یكی پس از دیگری فتح خواهد كرد.


در ابتدای این دیدار آقای حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام گرفته برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: سیاست‌های كلی آموزش و پرورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده و فلسفه تعلیم و تربیت نیز در دستور كار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است و همچنین برنامه درسی ملی در حال بررسی و تصویب نهایی در شورای‌عالی آموزش و پرورش است.
وی افزود: توجه به شكوفایی استعدادها، مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، فناوری‌های جدید، تربیت بدنی، مهارت‌های زندگی، كتابخانه‌های مدارس و مجلات كمك آموزشی، و ارزشیابی كیفی، از جمله مواردی هستند كه در برنامه درسی ملی در نظر گرفته شده‌اند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط مجید1400
آخرین مطالب